Program

2015 fyller Svensk biblioteksförening 100 år. Det firar vi under Biblioteksdagarna i Lund 6 – 7 maj 2015! Om de första 100 åren handlar jubileumsboken som presenteras av författarna i ett seminarium onsdag 6 maj. På onsdagskvällen är det 100års-kalas.
Biblioteksdagarna innehåller tre spår: 100 år, Läsning och Juridik. Om Läsning: Anne-Marie Körling talar om Barnet som läsare. Seminarier om Bokstart Sverige, Sommarboken och Hiphop ur ett läs- och skrivfrämjande perspektiv. Om Juridik: Jerker Rydén om Rättsliga hinder för det digitala biblioteket och Daniel Westman om Biblioteken och integritetsskyddet.
Tisdag 5 maj tjuvstartar Biblioteksdagarna med studiebesök och på kvällen ordnas mingel på Lunds stadsbibliotek.

Konferensen arrangeras i samarbete med Lunds universitets bibliotek, Lunds stadsbibliotek och Kultur Skåne/Region Skåne. Föreläsningar och seminarier kommer att vara på AF-borgen, Sandgatan 2, Lund.

Programmet som pdf
Programöversikt