Anmälnings- och fakturafrågor:

Mobiltelefon

E-post (obligatorisk)

VIKTIGT!

För vår planering av bl a mat och dryck ber vi dig fylla i vilka dagar du deltar samt om du deltar i mingel och fest

Jag deltar
 Tisdag Onsdag Torsdag

Prisgrupp
OBS! Rabatten på konferensavgiften gäller endast enskild medlem, dvs det räcker inte att ditt bibliotek är institutionell medlem.
 Enskild medlem Ej medlem Student/Pensionär

Särskilda kostönskemål

Meddelande

OBS! Antalet platser är begränsat. Därför gäller principen "först till kvarn". Är något alternativ fullbokat framgår det av programmet.

Tisdag 5 maj

Välj ett av 4 studiebesök

S1 Örestads bibliotek S2 Förskolebibliotek – smartare, närmare och mer tillgängligt S3 Skissernas Museum S4 En vandring i Strindbergs fotspår S5 BTJ – en biblioteksleverantör i förändring

Välkomna till Lund!
Mingel på Lunds stadsbibliotek

Deltar Deltar inte

Onsdag 6 maj

Välj ett av 4 studiebesök eller Frukost med föreningsstyrelsen eller Frukost med expertnätverket för meröppna bibliotek eller Frukost med det nya expertnätverket för upphovsrätt eller besök Skaparbibblans minibuss. kl 8.30-10.00

S6 Mötesplats Klostergården – bibliotek och fritid i samverkan S7 Studiebesök på Universitetsbiblioteket, Handskriftsavdelningen. S8 Sjukhusbiblioteket med Patientforum, Lund S9 Psykiatribiblioteket Frukost med föreningsstyrelsen Frukost med expertnätverket för meröppna bibliotek Frukostmöte med det nya expertnätverket för upphovsrätt Besök Skaparbibblans minibuss

Välj mellan 4 parallella seminarier kl 11.00-11.45

1A Biblioteken och integritetsskyddet 1B Knowledge has no borders 1C Med historien in i framtiden. Erfarenhet och reflektion utifrån våra 100 år 1D Ledarskapets betydelse för skolbibliotek

Välj mellan 1 Storföreläsning eller 1 seminarium kl 12.45-13.30

Are Digital Laws Making or Breaking Libraries Med språket som gåva

Välj mellan 2 workshops eller 1 offsite-seminarium eller 2 seminarier eller besök Skapabibblans minibuss. kl 14.15-15.00

2A Workshop: Mediestrategiskt arbete – hur går vi vidare? 2B Workshop: Utvecklingsrådet för vetenskaplig informationsförsörjning 2C Offsite-seminarium och studiebesök: Ett tryckt bibliotek i en digital tidsålder. 2D Seminarium: Rättsliga hinder för det digitala biblioteket – Är digital tillgång till kunskap möjlig? 2E Seminarium: Några aktuella utmaningar Besök Skaparbibblans minibuss

100-årskalas kl 19.00

Deltar Deltar inte

Torsdag 7 maj

Välj mellan 5 seminarier kl 10.15-11.00

3A Om att skapa förutsättningar för goda serviceupplevelser 3B Hiphop som demokrati- och bildningsverktyg 3C Att leta sig ut ur biblioteket – exempel från två Dalabibliotek; Smedjebacken och Älvdalen 3D Bilden av Valfrid Palmgren Munch-Petersen 3E MTMs nya uppdrag: Vad händer med lättläst?

Välj mellan 5 seminarier kl 11.15-12.00

4A Folkbiblioteken som kulturhus 4B Spelar det någon roll vad barnen läser? 4C Digidel – vilken är och blir bibliotekens roll? 4D Från Adam till apokalyps: om domedagsprofeten Johannes Bures och den svenska stormaktstiden. 4E Hur Google förändrar vår syn på kunskap och bibliotek

Välj mellan 5 seminarier kl 13.00-14.00

5A Hur KB tillgängliggör audiovisuellt material online 5B Att komma in i dom andras läsningar – en studie av barns upplevelser av Sommarboken 5C Biblioteket innan Gutenberg och efter internet. 5D Bibliografisk kontroll som samarbete och superhjältekraft 5E Svar på bibliotekens verksamhetsfrågor